Pierwsze efekty pracy

Po pierwsze, serdecznie zapraszamy do obejrzenia świeżutkiego zwiastuna filmu pt.: „Czy leci z nami archeolog?„. Jest to pierwszy z serii zwiastunów, które będą publikowane w internecie w miarę postępowania prac nad produkcją.

Jest to niestety zwiastun z „roboczą” muzyką, i tylko taki możemy udostępnić w internecie. Zwiastun z muzyką Led Zeppelin, możecie ściągnąć TUTAJ. (otwiera go np. VLC Player)

Po drugie, na portalu tvn24.pl ukazał się reportaż o naszym filmie i akcji Małopolska 2010. Można w nim zobaczyć kilka zdjęć i oficjalny zwiastun filmowy. Są tam także wywiady z osobami zaangażowanymi w produkcję filmu. Zobaczcie sami tutaj.

Po trzecie, w fazie przygotowań jest inna prasowa wzmianka o filmie, która w formie wywiadu ukaże się w następnym numerze Archeologii Żywej.

Po czwarte, uzgodniliśmy ostatecznie sposób w jaki będziemy udostępniać zdjęcia w internecie. W tym celu powstanie strona internetowa, gdzie zdjęcia będą opatrzone komentarzem specjalistów różnych dyscyplin. Strona ma być interaktywna i każdy będzie mógł komentować zdjęcia, a także zaznaczać na zdjęciach swoje interpretacje. Koncepcja jest już gotowa i projekt strony znalazł się w rękach informatyka i grafika.

Odpowiadając na liczne prośby umieszczamy kilka zdjęć z czerwcowej akcji.

Zapraszamy do komentowania.


Kopalnia odkrywkowa nieopodal rezerwatu w Krzemionkach Opatowskich
Kurhan wśród obiektów archeologicznych
Wyróżniki geologiczne i archeologiczne?
Obiekty liniowe
Pozostałości po kopalniach rudy żelaza porośnięte drzewami
Pozostałość po kopalni rudy żelaza widoczne jako białe kręgi (wyróżniki glebowe)
Kurhany, ale jak je wydatować?
Prostokątne obiekty
Wyróżniki geologiczne a wśród nich archeologiczne, czy potraficie je zidentyfikować?
Jamy zasobowe?
Grodzisko w Marchocicach - dalsza część, czyżby to była linia umocnień, która chroniła grodziska od wschodniej strony?
Rozorane kurhany - wyróżniki glebowe
Wyróżńiki pozytywne - jamy
Stanowisko osadnicze z widocznymi obiektami archeologicznymi
Grodzisko w Stradowie o poranku

PW


11 myśli w temacie “Pierwsze efekty pracy

  1. Super. Wielkie gratulacje. i nie wiedziałam że Piotrek robisz takie fajne zdjęcia : ) chętnie bym się wybrała gdyby nie mój lęk wszystkiego… 😛

  2. Świetna sprawa! Sama z chęcią bym tak polatała pstrykają fotki terenu… ale nie ta uczelnia 😦 Trzymam kciuki za dalsze badania i interpretacje! pozdrowienia

  3. Chciabym się zapytac,czy przydatna byłoby też fotodetekcja w podczerwieni i nadfiolecie.Oraz czy przewidujecie też badania radarowe celem wykrycia obiektów np w gęstym lesie.Szczerze mówiąc owe badania radarowe najbardziej mnie interesują
    Pozdrawiam

    1. Mysle, ze zdjecia w podczerwieni moglyby wniesc wiele nowych ciekawych informacji, niestety nie mielismy takiego sprzetu ze soba.

      Badania radarowe – chodzi tutaj o LIDAR czy SAR? Z kontekstu wydaje mi sie, ze chodzi o LIDAR (omawiany na tej stronie), ktory potrafi mierzyc rzezbe terenu nawet pokryta gestym lasem. Taka technologia w Polsce byla stosowana w archeologii dopiero kilka razy i przyniosla takze dobre wyniki. Niestety by robic takie pomiary trzeba miec specjalistyczny sprzet i przystosowany do tego samolot czy helikopter.

      Nasze fundusze byly ograniczone wiec nie mielismy mozliwosci zamowienia takich pomiarow, ale mozna traktowac juz zrobione zdjecia jako podstawe do dalszych dzialan.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s